Apríl 2017
Stratégie: Rozhovor s V. Hříchom: Marketingový a politický prieskum? Rozdiel takmer žiadny.
Advent 2016
Želáme Vám pohodové, oddychové a láskyplné Vianočné sviatky a úspešný rok 2017. Agentúra AKO.
14. júl 2016
V Českej Republike sa schyľuje ku krajským a senátnym voľbám. Politológ Pavel Šaradín v rámci témy polemizuje o vplyve prieskumov verejnej mienky na voličov a vyzdvihuje potrebu dohody médií o používaní výsledkov predvolebných prieskumov len od dôveryhodných agentúr.
Veľmi nás teší, že vo svojom komentári spomenul našu agentúru, spolu s agentúrou Median, ako agentúry s najpresnejšími výsledkami predvolebných prieskumov.
Vyberáme z textu:
“…
Sázka na serióznost
Za zhruba 100 dnu budeme mít možnost hlasovat v krajských a senátních volbách. Mužeme je považovat především za test před parlamentími volbami, které se uskuteční v roce 2017. Strany a hnutí si totiž mohou reálně ověřit, nakolik jsou úsěšné jejich strategie. Samozřejmě i v těchto volbách budou i předvolební pruzkumy velmi sledované. Zásadní otázka tedy zní, které agentuře mužeme věřit a které nikoliv.
….
Pruzkumy si mužeme ověřit samotnými výsledky. Vezměme si například březnové volby na Slovensku, které nám poskytují v tomto ohledu dobrý návod. Preference zde zjišťovali rovněž dvě české agentury. Phoenix Research a Median, který pracoval pro Rozhlas a televizi Slovenska. Analýzy ukázaly, že Median spolu se slovenskou agenturou AKO prezentovaly najpřesnější odhady a že dokonce několik dnu před volbami dokázaly zachytit pohyby v podpoře kandidujících subjektu.
Naopak Phoenix Research dopadl nejhuře a ukázalo se, že výsledky manipuluje ve prospěch strany Sieť. Tu nadhodnotil o neuvěřitelných 17 procent, zatímco její konkurenci současně s tímto značně podhodnotil.
…
V každém případě po našich dlouholetých pozitivních i negativních zkušenostech s jednotlivými agenturami by zejména média mohla dospět k nějaké dohodě ohledně jejich duvěryhodnosti. Sázka na ty seriózní by prospěla politikum, médiím i společnosti.
…”
Zdroj: Pavel Šaradín: “Pruzkumy politické prostředí spoluutvářejí”, Lidové noviny, 14. júla 2016
20. jún 2016
Rozhovor s výkonným riaditeľom V. Hříchom v odbornom časopise LES&Letokruhy o stave odborného školstva na Slovensku.
15. jún 2016
Zúčastnili sme sa Workshopu Slovak Business Agency k výsledkom medzinárodného prieskumu GEM (Global European Marketplace).
GLOBÁLNY MONITOR PODNIKANIA (GEM) 2015
Jednou zo súčastí GEM ja prieskum na úrovni dospelej populácie (Adult population survey – APS), ktorý skúma sa podnikateľské správanie jednotlivcov (postoje, aktivity, ašpirácie). Realizuje sa v príslušnej krajine každoročne cez štandardizovaný GEM dotazník na vzorke minimálne 2000 respondentov.
Prieskum dospelej populácie (APS) na Slovensku v r. 2015 realizovala agentúra AKO formou telefonického prieskumu na reprezentatívnej vzorke 2000 respondentov vo veku 18 – 64 rokov, podľa štandardného jednotného dotazníka GEM (viac ako 100 otázok, dĺžka trvania rozhovoru cca 14 minút). Zber dát prebiehal v máji až júli 2015.
Účelom bol zber dát, pomocou ktorých je možné každoročne študovať postoje a aktivity jednotlivcov a porovnávať ich vývoj v čase a na medzinárodnej úrovni.
11. máj 2016
Ako by volili občania SR dva mesiace po voľbách?
24. marec 2016
Pozrite si analýzu Slovenskej asociácie výskumných agentúr, ktorá porovnáva prieskumy volebných preferencií a reálne výsledky volieb.
16. marec 2016
Dnes sme úspešne odprezentovali poslednú časť projektu Hodnotenia Stredných odborných škôl:
Rebríček TOP SOŠ zostavený na základe hodnotenia absolventov SOŠ slovenskými zamestnávateľmi a hodnotenie SOŠ z pohľadu rodičov.
12. marec 2016
Agentúra AKO bola agentúrou MEDIAN SK vyhodnotená ako najpresnejšia v porovnaní februárových prieskumov predvolebných preferencií.
5. marec 2016
Václav Hřích ako hosť vo Volebnom štúdiu TA3:
Február 2016
Parlamentný kuriér: Očakávania prieskumných agentúr 2 týždne pred rozhodnutím
V. Hřích: “Podľa poznatkov z našich kvalitatívnych aj kvantitatívnych prieskumov sa voliči v súčasnosti rozhodujú viac emočne ako racionálne. Silným kritériom výberu strany sú osobné sympatie k lídrovi (najmä jeho rečnícka zručnosť, nekonfliktnosť a výzor)…”
9. 2. 2016
STRATÉGIE online: Chcete si urobiť marketingový výskum inhouse? Toto sú argumenty pre aj proti.
Jedným z najväčších trendov súčasnosti v oblasti prieskumu trhu je vzostup „in-house“, alebo DIY (do it yourself) realizácie prieskumov. Aké sú ich výhody a riziká?
V. Hřích: “Výhoda DIY prieskumov je pre ich realizátorov hlavne pocit šetrenia prostriedkov pri vlastnej realizácii prieskumov. Nevýhodou je veľké riziko…”
2. 2. 2016
STRATÉGIE, Príloha Marketingový prieskum 2016: Klasický zber dát cez sieť anketárov takmer zmizol.
Vývoj na trhu prieskumov hodnotí Václav Hřích, predseda SAVA a výkonný riaditeľ AKO, s.r.o.:
Stratégie: “Aký bol trh z hľadiska záujmu klientov o jednotlivé typy prieskumov a zberu dát?”
V. Hřích: “Až na pár výnimiek takmer zmizol klasický zber prostredníctvom anketárov, s výnimkou zadávateľov z rezortu základného výskumu a vysokých škôl. Trhu dominuje telefonický zber dát a pri témach vhodných na zber prostredníctvom internetu aj online zber.
Štruktúra kvalitatívnych techník zostáva nezmenená, rok 2015 však priniesol mierne zvýšený záujem o mystery shopping…”
15. 1. 2016
VOĽBY NRSR 2016: Výsledky prieskumov Preferencií na stiahnutie