News

Apríl 2017

Stratégie:   Rozhovor s V. Hříchom: Marketingový a politický prieskum? Rozdiel takmer žiadny.

Čítajte viac

 

Advent 2016

Želáme Vám pohodové, oddychové a láskyplné Vianočné sviatky a úspešný rok 2017. Agentúra AKO.

 

 

 

14. júl 2016

V Českej Republike sa schyľuje ku krajským a senátnym voľbám. Politológ Pavel Šaradín v rámci témy polemizuje o vplyve prieskumov verejnej mienky na voličov a vyzdvihuje potrebu dohody médií o používaní výsledkov predvolebných prieskumov len od dôveryhodných agentúr.

Veľmi nás teší, že vo svojom komentári spomenul našu agentúru, spolu s agentúrou Median, ako agentúry s najpresnejšími výsledkami predvolebných prieskumov.

Vyberáme z textu:

“…

Sázka na serióznost

Za zhruba 100 dnu budeme mít možnost hlasovat v krajských a senátních volbách. Mužeme je považovat především za test před parlamentími volbami, které se uskuteční v roce 2017. Strany a hnutí si totiž mohou reálně ověřit, nakolik jsou úsěšné jejich strategie. Samozřejmě i v těchto volbách budou i předvolební pruzkumy velmi sledované. Zásadní otázka tedy zní, které agentuře mužeme věřit a které nikoliv.

….

Pruzkumy si mužeme ověřit samotnými výsledky. Vezměme si například březnové volby na Slovensku, které nám poskytují v tomto ohledu dobrý návod. Preference zde zjišťovali rovněž dvě české agentury. Phoenix Research a Median, který pracoval pro Rozhlas a televizi Slovenska. Analýzy ukázaly, že Median spolu se slovenskou agenturou AKO prezentovaly najpřesnější odhady a že dokonce několik dnu před volbami dokázaly zachytit pohyby v podpoře kandidujících subjektu.

Naopak Phoenix Research dopadl nejhuře a ukázalo se, že výsledky manipuluje ve prospěch strany Sieť. Tu nadhodnotil o neuvěřitelných 17 procent, zatímco její konkurenci současně s tímto značně podhodnotil.

V každém případě po našich dlouholetých pozitivních i negativních zkušenostech s jednotlivými agenturami by zejména média mohla dospět k nějaké dohodě ohledně jejich duvěryhodnosti. Sázka na ty seriózní by prospěla politikum, médiím i společnosti.

…”

Zdroj: Pavel Šaradín: “Pruzkumy politické prostředí spoluutvářejí”, Lidové noviny, 14. júla 2016

 

 

 

20. jún 2016

Rozhovor s výkonným riaditeľom V. Hříchom v odbornom časopise LES&Letokruhy o stave odborného školstva na Slovensku.

Čítajte viac

 

15. jún 2016

Zúčastnili sme sa Workshopu Slovak Business Agency k výsledkom medzinárodného prieskumu GEM (Global European Marketplace).

GLOBÁLNY MONITOR PODNIKANIA (GEM) 2015

Jednou zo súčastí GEM ja prieskum na úrovni dospelej populácie (Adult population survey – APS), ktorý skúma sa podnikateľské správanie jednotlivcov (postoje, aktivity, ašpirácie). Realizuje sa v príslušnej krajine každoročne cez štandardizovaný GEM dotazník na vzorke minimálne 2000 respondentov.

Prieskum dospelej populácie (APS) na Slovensku v r. 2015 realizovala agentúra AKO formou telefonického prieskumu na reprezentatívnej vzorke 2000 respondentov vo veku 18 – 64 rokov, podľa štandardného jednotného dotazníka GEM (viac ako 100 otázok, dĺžka trvania rozhovoru cca 14 minút). Zber dát prebiehal v máji až júli 2015.

Účelom bol zber dát, pomocou ktorých je možné každoročne študovať postoje a aktivity jednotlivcov a porovnávať ich vývoj v čase a na medzinárodnej úrovni.

 

11. máj 2016
Ako by volili občania SR dva mesiace po voľbách?

 

24. marec 2016

Pozrite si analýzu Slovenskej asociácie výskumných agentúr, ktorá porovnáva prieskumy volebných preferencií a reálne výsledky volieb.

Čítajte viac…

 

16. marec 2016

Dnes sme úspešne odprezentovali poslednú časť projektu Hodnotenia Stredných odborných škôl:

Rebríček TOP SOŠ zostavený na základe hodnotenia  absolventov SOŠ slovenskými zamestnávateľmi a hodnotenie SOŠ z pohľadu rodičov.

20160316_114814

 

12. marec 2016

Agentúra AKO bola agentúrou MEDIAN SK vyhodnotená ako najpresnejšia v porovnaní februárových prieskumov predvolebných preferencií.

 

Median_porovnanie_predvolebnych_prieskumov

5. marec 2016

Václav Hřích ako hosť vo Volebnom štúdiu TA3:

TA3-Volby NRSR 2016- povolebne studio - Vaso

 

Február 2016

Parlamentný kuriér: Očakávania prieskumných agentúr 2 týždne pred rozhodnutím

V. Hřích: “Podľa poznatkov z našich kvalitatívnych aj kvantitatívnych prieskumov sa voliči v súčasnosti rozhodujú viac emočne ako racionálne. Silným kritériom výberu strany sú osobné sympatie k lídrovi (najmä jeho rečnícka zručnosť, nekonfliktnosť a výzor)…”

Čítajte viac…

9. 2. 2016

STRATÉGIE online: Chcete si urobiť marketingový výskum inhouse? Toto sú argumenty pre aj proti.

Jedným z najväčších trendov súčasnosti v oblasti prieskumu trhu je vzostup „in-house“, alebo DIY (do it yourself) realizácie prieskumov. Aké sú ich výhody a riziká?

V. Hřích: “Výhoda DIY prieskumov je pre ich realizátorov hlavne pocit šetrenia prostriedkov pri vlastnej realizácii prieskumov. Nevýhodou je veľké riziko…”

Čítajte viac…

2. 2. 2016

STRATÉGIE, Príloha Marketingový prieskum 2016: Klasický zber dát cez sieť anketárov takmer zmizol.

Vývoj na trhu prieskumov hodnotí Václav Hřích, predseda SAVA a výkonný riaditeľ AKO, s.r.o.:

Stratégie: “Aký bol trh z hľadiska záujmu klientov o jednotlivé typy prieskumov a zberu dát?”

V. Hřích: “Až na pár výnimiek takmer zmizol klasický zber prostredníctvom anketárov, s výnimkou zadávateľov z rezortu základného výskumu a vysokých škôl. Trhu dominuje telefonický zber dát a pri témach vhodných na zber prostredníctvom internetu aj online zber.

Štruktúra kvalitatívnych techník zostáva nezmenená, rok 2015 však priniesol mierne zvýšený záujem o mystery shopping…”

Čítajte viac…

 

15. 1. 2016

VOĽBY NRSR 2016: Výsledky prieskumov Preferencií na stiahnutie