Používané techniky

Používané techniky

Marketingový výskum sa realizuje kombináciou rôznych výskumných metód a techník podľa požiadaviek výskumného problému. Poskytované služby možno rozdeliť do troch oblastí, podľa druhu použitých metód:


KVALITATÍVNY VÝSKUM

  • Focus Groups (štandardné moderované skupinové diskusie)
  • Express Focus Groups 60´(skrátené FGs  s expresným spracovaním a nižšou cenou)
  • Mini Focus Groups (skupinové diskusie s malým počtom respondentov vhodné na výskum špecifických, „citlivých“ tém alebo špecifických cieľových skupín)
  • Expert Focus Groups (odborné skupinové diskusie s expertmi na odbornú tému)
  • Chain Focus (reťazový výskum metódou opakovaných Focus Groups umožňujúci zmenu a opätovné testovanie kreatívnych konceptov, grafických návrhov na obaly výrobkov, a podobne)
  • In Depth Interviews (individuálne hĺbkové explorácie)
  • Expert Interviews (odborné individuálne explorácie s expertmi na odbornú tému)
  • Etnografics Interviews (individuálne hĺbkové explorácie vedené za prítomnosti etnografa a spoluanalyzované etnografom)
  • Q-CATI (hĺbkový telefonický výskum , realizovaný na malej  vzorke respondentov prostredníctvom teleoperátorov – psychológov)
  • Cielené pozorovanie
  • Workshopy
  • Online blogy (interaktívne kvalitatívne longitudinálne chaty )
  • Web Usability Tests – testovanie užívateľskej komfortnosti webstránok.

SEMI-KVANTITATÍVNY VÝSKUM

  • In home testing (výskum produktov a služieb v domácnostiach založený na hodnotení osobnej skúsenosti s využívaním produktu / služby)
  • In store testing (rozhovory s návštevníkmi predajne napr. o zásahu reklamou v predajni)
  • In hall testing (spotrebiteľské a chuťové testy v špeciálne upravenom štúdiu)
  • Drive-By test® (značková metóda testovania outdoorovej reklamy priamo „v teréne“)
  • Mystery shopping (testovanie služieb a produktov simulovaním reálneho nákupného správania spotrebiteľov)
  • Telefonický výskum CATI (počítačom asistované telefonické opytovanie semikvalitatívneho charakteru, realizovaný na menšej vzorke respondentov)
  • Telefonický výskum SEMI-CATI ( B2B hĺbkový výskum  semikvantitatívneho charakteru, realizovaný na menšej vzorke respondentov prostredníctvom teleoperátorov  profesionálneho CATI štúdia )
  • Asistovaný nákup (monitoring nákupného procesu prostredníctvom profesionálneho anketára)

KVANTITATÍVNY VÝSKUM

  • PAPI – Ad Hoc reprezentatívny sociologický výskum (face-to-face výskum realizovaný pomocou profesionálnej anketárskej siete)
  • PAPI – Omnibus (nízkonákladový multiklientský face-to-face výskum realizovaný pomocou profesionálnej anketárskej siete)
  • Telefonický výskum CATI (výskum  kvantitatívneho charakteru, realizovaný prostredníctvom profesionálneho CATI štúdia)
  • Entry/ Exit Interview (anketové rozhovory pri vchode resp. východe z predajne, z prevádzky)
  • Online výskum CAWI ( online dotazník prostredníctvom špeciálnej webovej aplikácie)
  • ON-LINE DIRECT – rýchly a finančne výhodný  spôsob kvantitatívneho zberu dát s využitím databázy mailových kontaktov. Vzorka respondnetov je vyzvaná na vyplnenie on-line dotazníka   Vhodné najmä pre B2B  segment
  • Monitoring návštevnosti (kvantifikácia  so zisťovaním socio-demografických  dát návštevníkov)