About Us

 Už 28 rokov pre Vás zisťujeme “Ako…? a Prečo…?”

 

  • Agentúra AKO pôsobí na trhu od roku 1991, kedy ako prvá na Slovensku začala realizovať kvalitatívny marketingový výskum.
  • V roku 2003 bola agentúra AKO transformovaná na spoločnosť – AKO, s. r. o.
  • Agentúra AKO v súčasnosti ponúka komplexné služby v oblasti marketingového výskumu a poradenstva pri tvorbe marketingových stratégií, s dôrazom na analýzu spotrebiteľského správania a spotrebiteľského rozhodovania.
  • Agentúra AKO má dlhoročnú skúsenosť so skúmaním problematiky komunálnych tém.
  • Služby agentúry AKO sú na Slovensku dlhoročne spájané s hĺbkovým prístupom k riešeniu výskumných tém a s vysokou úrovňou aplikovateľnosti výsledkov do firemnej praxe.
  • Agentúra AKO poskytuje služby reklamným agentúram, médiám, marketingovým oddeleniam firiem (domácich aj zahraničných), verejnému sektoru, mestám a štátnym inštitúciám. Výskumné projekty pre jednotlivých klientov sú zostavované „na mieru“, na základe poznania aktuálnych potrieb a situácie klienta.
  • V prípade, že klient má záujem realizovať výskum trhu aj na území mimo SR, realizáciu terénnej časti výskumu zabezpečuje prostredníctvom zmluvnej spolupráce s poprednými sieťami výskumných agentúr v zahraničí.
  • Agentúra dodržuje medzinárodný Etický kódex ESOMAR (Európskej organizácie pre marketingový výskum), ako aj Štandardy marketingového výskumu SAVA (Slovenskej asociácie výskumných agentúr). Je spoluzakladajúcim členom a držiteľom certifikátu kontroly SAVA.
  • Dňa 11.2.2016 bol štvrtý rok po sebe za predsedu Slovenskej asociácie výskumných agentúr zvolený Václav Hřích, managing director agentúry AKO.
  • GDPR – Ochrana osobných údajov

sava02                                                       Esomar_clen

 

 

Prieskum volebných preferencií do NR SR – JÚL  2020 po 100 dňoch novej vlády

 

 

PRIESKUM: Kúpia teraz či neskôr? – Odložená spotreba – Nákup ktorých tovarov a služieb si občania odložili na neskôr kvôli koronavírusu
PRIESKUM: Čo ľudia odkazujú vláde – aké témy má riešiť?
Zmenia Slováci dovolenkové plány a budú tráviť dovolenku v roku 2020 na Slovensku?
Druhej vlny koronavírusu sa boja viac ženy ako muži
Pošlú rodičia svoje deti do škôlok a 1.- 5. ročníkov základných škôl po ich znovuotvorení?
Dôveryhodnosť politických lídrov – apríl 2020 – exkluzívne pre Nový čas
Volebné preferencie  – apríl 2020 – exkluzívne pre Nový čas
Dôveryhodnosť politických lídrov – marec 2020

 

Milí priatelia,

po zvážení aktuálnej situácie a možných rizík pre našich zamestnancov, anketárov, respondentov a  obchodných partnerov sme sa rozhodli  od stredy 11. marca 2020 do odvolania pokračovať v činnosti formou práce z domu. V realizácií prieskumov pokračujeme bez obmedzenia a radi sa s Vami budeme počuť, čítať a vidieť  prostredníctvom telefónov, mailov a videokonferencií. 

 

Porovnanie výsledkov posledných prieskumov volebných preferencií pred voľbami do NR SR 2020 od jednotlivých výskumných agentúr:

V spolupráci s FOCUS Marketing & Social Research sme pre iniciatívu 50 dní pripravili druhú vlnu prieskumu predvolebných preferencií. Ide o neverejný prieskum vykonaný počas moratória. Výsledky budú iniciatívou 50 dní rozposlané len tým, ktorí sa stali spoluobjednávateľmi.

Volebné preferencie – FEBRUÁR II. 2020
Volebné preferencie – FEBRUÁR 2020
Volebné preferencie + Koho by si želali občania za premiéra – exkluzívny prieskum pre TA3
Volebné preferencie Január 2020 – exkluzívny prieskum pre TA3
Volebné preferencie – November 2019
SPOLOČNÉ STANOVISKO ORGANIZÁCIÍ ESOMAR, WAPOR A SAVA K PRIJATIU LEGISLATÍVY PREDLŽUJÚCEJ MORATÓRIUM NA ZVEREJŇOVANIE VÝSLEDKOV PRIESKUMOV PRED VOĽBAMI.
Volebné preferencie – Október 2019
Stanovisko Slovenskej asociácie výskumných agentúr – SAVA  k pripravovaným legislatívnym zmenám  v podmienkach zverejňovania výsledkov výskumov volebných preferencií
Pre Hospodárske noviny sme zisťovali, koho si Slováci želajú za budúceho premiéra:
Volebné preferencie – August 2019 exkluzívne pre Hospodárske noviny
Pre Múzeum SNP sme skúmali vedomosti a postoje mladých ľudí ohľadom niektorých častí slovenských dejín. Tlačová správa je dostupná na stránke Múzea SNP.
Exkluzívny prieskum: Prvýkrát sme zistili, koľko ľudí by reálne volilo Kiskovu novú stranu
Názory občanov na prípadný úspech strany Kotleba ĽSNS v Eurovoľbách a Prieskum volebných preferencií do NR SR – MÁJ 2019 (II.)
Stanoviská Ministerstva vnútra SR a Európskeho parlamentu k  moratóriu na uverejňovanie prieskumov pred voľbami do Európskeho parlamentu
VOLEBNÉ PREFERENCIE – MÁJ 2019

 

 

 

(Zdroj: STRATÉGIE)

VOLEBNÉ PREFERENCIE – APRÍL 2019
Voličský potenciál strany založenej Andrejom Kiskom – marec 2019
Dôveryhodnosť politikov –  marec 2019

 

prezidentske_volby  

 

Prezidentské preferencie – zber 15.3.2019
Prezidentské preferencie – zber 15.3.2019 – preferencie podľa sociodemografických kategórií
Prieskumy a ich dôveryhodnosť – výkonný riaditeľ Agentúry AKO Václav Hřích sa vyjadruje pre TA3
Prezidentské preferencie 27.-28.2.2019
Výsledky prieskumu preferencií pre voľby prezidenta SR, o volebnej účasti, o istote volebného rozhodnutia pre jednotlivých kandidátov
Preferencie politických strán február 2019
Istota volebného rozhodnutia pri voľbe prezidenta – február 2019
Prezidentské preferencie – február 2019
Prezidentské preferencie – december 2018
Preferencie NOVEMBER/DECEMBER
Spokojnosť s výsledkami komunálnych volieb
Preferencie November 2018
Dôveryhodnosť našich meraní akceptovali aj mnohé médiá, čoho dôkazom je ich častá publicita. Zoznam tu.
Výsledky prieskumu preferencií pre voľby primátora mesta BRATISLAVA a o volebnej účasti
Výsledky prieskumu preferencií pre voľby primátora mesta TRNAVA a o volebnej účasti
Výsledky prieskumu preferencií pre voľby primátora mesta NITRA a o volebnej účasti
Výsledky prieskumu preferencií pre voľby primátora mesta POPRAD a o volebnej účasti
Výsledky prieskumu preferencií pre voľby primátora mesta PREŠOV a o volebnej účasti
Výsledky prieskumu preferencií pre voľby primátora mesta KOŠICE a o volebnej účasti
Výsledky prieskumu preferencií pre voľby starostu Mestskej časti Bratislava-Ružinov a o volebnej účasti
Výsledky prieskumu preferencií pre voľby starostu Mestskej časti Bratislava-Petržalka a o volebnej účasti
Výsledky prieskumu preferencií pre voľby starostu Mestskej časti Bratislava-Staré mesto a o volebnej účasti
Preferencie Október 2018
Dôveryhodnosť lídrov – September 2018
Preferencie PREZIDENT September 2018
Preferencie September 2018
Preferencie August 2018
Riaditeľ agentúry AKO Václav Hřích sa komplexne pozerá na vývoj preferencií politických strán – rozhovor HNonline
Pokladaju sa Slovaci viac za konzervativcov ci za liberalov? Volili by za prezidentku ženu?
Život existuje aj po GDPR – Moje top udalosti – Václav Hřích
Preferencie Jún 2018
Preferencie Máj 2018
Preferencie – Apríl II 2018
Dôveryhodnosť lídrov – apríl 2018
Preferencie – Apríl 2018
Preferencie – Február 2018
Prieskum začína byť súčasťou plánovania budúcnosti – rozhovor s Václavom Hříchom

 

(Zdroj: STRATÉGIE Marketingový výskum, január 2018).

Prieskum pracovnej mobility 2017
PREFERENCIE – November 2017
Dôveryhodnosť lídrov politických strán – november 2017
Najnovší prieskum VÚC BA (zber 31.10.-3.11.2017)

EXKLUZÍVNE PRIESKUMY K VOĽBÁM DO VÚC 2017 PRE TELEVÍZIU TA3:

Výsledky krajov: Trnava, Košice, Nitra a Trenčín boli zverejnené v Téme dňa 19. 10. 2017 (od cca 20 minúty)

Výsledky krajov: Žilina, Prešov, Banská Bystrica a Bratislava budú zverejnené v Téme dňa 20. 10. 2017.

 

Detailný rozhovor s V. Hříchom o tom, ako rozoznať falošné prieskumy od tých reálnych:

Vyjadrenie k výsledkom publikovanému falošného „prieskumu“ preferencií kandidátov na predsedu Bratislavského samosprávneho kraja, ktoré publikoval Martin Jakubec na svojom FB dňa 29.6.2017 v mene agentúry AKO, s.r.o.

Aktuálne výsledky prieskumov volebných preferencií na stiahnutie:

Druhá = REZERVNÁ VOĽBA – SEPTEMBER 2017
PREFERENCIE – SEPTEMBER 2017
VOĽBY DO VÚC BRATISLAVA – september 2017
PREFERENCIE – AUGUST 2017
Preferencie – JÚL 2017
Preferencie – JÚN 2017
Preferencie – APRÍL 2017 
Dôveryhodnosť predsedov politických strán – MAREC 2017
Preferencie – MAREC 2017
Preferencie – FEBRUÁR 2017
FEBRUÁR 2017: Preferencie podľa intenzity používania FB
JANUÁR 2017
DECEMBER 2016
NOVEMBER 2016
OKTÓBER 2016
SEPTEMBER  2016
JÚL 2016
MÁJ 2016
APRÍL 2016

 

VOĽBY NRSR 2016:

12. marec 2016

Agentúra AKO bola agentúrou MEDIAN SK vyhodnotená ako najpresnejšia v porovnaní februárových prieskumov predvolebných preferencií.

Median_porovnanie_predvolebnych_prieskumov

 

Ako ovplyvnilo Moratórium na predvolebné prieskumy preferencií presnosť výsledkov?

V prípade, že by nejestvovalo moratórium na predvolebné prieskumy a agentúry by mohli preferencie voličov merať do poslednej chvíle, neboli by sme výsledkami volieb takí prekvapení…

 agentura-AKO-prieskumy-preferencii-volby-2016-moratorium

 

 

 

Weblogo

  • The AKO agency has been founded in 1991 when as the first one in Slovakia it started conducting qualitative marketing research.
  • The agency was transformed into AKO Ltd in 2003.
  • AKO agency offers complex services in marketing research and consulting in the creation of marketing strategies, with emphasis in consumer’s behavior and consumers’ decision making. The agency has long term experience with the research of communal politics agenda.
  • The services of AKO agency are long-term related to in-depth attitude to solving research topics and to high applicability of the results to corporate practice.
  • The agency offers its services to advertising agencies, media, marketing departments of various companies (national and foreign), public sector, cities and government institutions. Research projects for particular clients are prepared “made-to-measure”, based on knowledge of current situation and needs of the client.
  • In case that a client is interested in conducting the research also abroad, the field work of the research is provided by contract cooperation with prominent foreign research agencies.

Esomar_clen

  • The agency is complying with the International Code of Ethics of ESOMAR (European Organization for Marketing Research), as well as Standards of marketing research SAVA (Slovak Association of Research Agencies). AKO agency is a co-founder and owner of control certificate of SAVA.

sava02